Ce trebuie sa stii cand faci rezervare la un hotel


Acasă » Blog » Ce trebuie sa stii cand faci rezervare la un hotel

hotelAtunci cand mergem in vacanta, ne dorim cu totii o locatie de vis. Indiferent daca este un hotel situat in centrul istoric al unui oras sau pe o plaja salbatica dintr-o destinatie exotica, majoritatea hotelurilor lumii urmeaza un set de reguli stabilite international. Cateva reguli pe care e bine sa le cunosti, iti sunt prezentate mai jos:

1. Tipuri de camere:

Camera single – este o camera pentru o singura persoana ce are un singur pat, la rezervarea unei camere single se poate primi si o camera dubla in regim single (orice tip de dubla);

Camera dubla – este o camera pentru doua persoane ce are un pat dublu (matrimonial);

Camera twin – este o camera pentru doua persoane cu doua paturi separate;

Camera tripla – este o camera pentru trei persoane cu trei paturi, sau un pat dublu plus un pat suplimentar (sau canapea extensibila)

Camera cvadrupla/ Quad – este o cameră pentru patru persoane (poate avea mai multe configuratii de pat – 2 paturi duble, 4 paturi de o persoana, etc);

King – este o camera cu un pat extra large, pentru 2 persoane;

Suite – este un apartament de regula compus dintr-una sau mai multe camere de dormit si zona de living room;

Junior suite – Sunt camere mai spatioase, pentru 2-4 persoane cu 1 sau 2 incaperi (de obicei dormitor si living);

Studio – spatiu de cazare in care bucataria/chicineta si dormitorul se afla intr-o singura incapere.

2. Facilitati standard si extra

Daca optezi pentru un hotel de 1-2*, vei beneficia de o camera, o baie si servicii zilnice de curatenie, plus un televizor (la cerere, in unele cazuri). O camera de 3* standard in schimb, iti permite accesul la televizor, Internet, mai mult spatiu in camera, mobilier modern, mini – bar, un birou, o noptiera si alte facilitati. Evident, in functie de tara in care te duci, poti gasi intr-un hotel de 3* o serie de avantaje pe care se poate sa nu le intalnesti in hoteluri similare din alte tari. De la uscator de par si papuci de casa, la produse cosmetice si echipamente tehnice, facilitatile pot varia.

Bineinteles, pe masura ce creste numarul de stele, facilitatile puse la dispozitie sunt din ce in ce mai multe. De exemplu, hotelurile de 5* sunt adevarate opere de arta, de la aspectul peretilor la ultimele modele de jacuzzi instalate in baile somptuoase. In general, facilitatile standard ale acestora includ si room – service, camera de depozitare a bagajelor si seif pentru valori.

3. Taxa de oras / statiune

Atunci cand iti faci planul de vacanta, bugetul este intotdeauna esential. In afara de cheltuielile cu cazarea si mancarea, uneori trebuie sa iei in calcul si taxa de oras/ statiune. Aceasta este o taxa perceputa de unele orase sau statiuni din diverse tari si este posibil sa trebuiasca sa o platesti la receptia hotelului atunci cand te cazezi sau cand pleci de acolo la terminarea sejurului.

De cele mai multe ori taxa variaza in functie de clasificarea hotelului in care stai si se inmulteste cu numarul de nopti petrecute in hotel. Deobicei, taxa de oras/statiune, reprezinta un procent (1-5%) din prima noapte de cazare, dar aceasta nu este o regula general valabila.

4. Tipuri de masa

Acesta este un subiect cu care multi turisti au probleme.

Demipensiune – Acest regim de masa iti ofera micul dejun si una dintre cele doua mese principale, dar de regula este vorba despre cina.

Pensiune completa – In astfel de regim de cazare si masa vei beneficia de micul dejun, pranz si cina. In pret nu ai incluse bauturi alcoolice sau nealcoolice, acestea trebuind platite separat.

All inclusive – Regimul all inclusive contine: pensiune completa (toate cele 3 mese principale) si consumul de bauturi alcoolice si nealcoolice autohtone. Daca te cazezi la un hotel cu inalte standarde si optezi pentru un regim all inclusive, vei beneficia si de diverse posibilitati de sport si divertisment, precum si programe pentru copii. Unele hoteluri limiteaza regimul all inclusive la anumite ore din zi sau la anumite produse, oferind si varianta de Ultra all inclusive, ce nu se supune acestor limitari.

Meniul de tip bufet suedez este simplu de inteles : cu cat hotelul este mai luxos si mai inalt in rang, cu atat va fi mai mare diversitatea produselor din care iti poti alege ce si cat vrei la fiecare masa. Daca gasesti in descrierea hotelului faptul ca beneficiezi de mic dejun de tip bufet suedez, sa stii ca in principal vei gasi o combinatie intre micul dejun englezesc si cel continental, cu produse la alegere.

Meniul a la carte este practic meniul tip restaurant: iti alegi din lista preparatele care te intereseaza cel mai mult si platesti pretul fixat.

Micul dejun  – unele facilitati de cazare iti ofera numai bed & breakfast, in timp ce altele, o varietate mai mare de a lua masa in incinta hotelului, asa cum am vazut. Poti sa iei micul dejun in principal in doua forme:

Mic dejun continental: acest tip de mic dejun este gandit astfel incat sa iti tina de foame pana la urmatoarea masa a zilei. Nu este foarte bogat, dar majoritatea hotelurilor, in functie de zona in care calatoresti, se lauda cu mici adaugiri locale. Astfel, un mic dejun continental se compune de regula dintr-o bautura calda (cafea, ceai, etc), produse de patiserie, unt, gem, miere. In unele regiuni, micul dejun de tip continental poate contine si branzeturi, mezeluri sau fructe, iaurt si cereale.

Mic dejun englezesc / american: acest tip de mic dejun este inspirat din cultura popoarelor care considera ca masa de dimineata este cea mai importanta masa a zilei. Nu trebuie sa fii uimit daca vei gasi la micul dejun paine prajita, ciuperci, carnaciori, legume, fructe, produse dulci si sarate, mezeluri, branzeturi sau mancaruri tipic englezesti, mai grele, dar delicioase, cum sunt fasolea boabe sau ouale prajite cu sunca.

Ce trebuie sa retii este ca regimul de masa hotelier nu este reglementat la fel ca cel de cazare. In functie de zona geografica, hotel, clasificare si destinatie, poti gasi combinatii intre mai multe tipuri de meniuri si facilitati.

5. Diferente intre categoriile de clasificare a unitatilor de cazare in functie de destinatie

Hoteluri

Vile

Pensiuni

Bungalouri

Sate de vacanta

Unitati de agroturism

Cabane

Campinguri

Evident, atunci cand vine vorba de hoteluri, unitatile de cazare sunt clasificate in functie de legislatia in vigoare din tara respectiva. Normele autoritatilor de resort locale sunt cele care stabilesc clasificarile si acestea pot varia de la o tara la alta. Astfel, exista hoteluri de la 1* la 7* si toate difera in functie de facilitati.

6. Tarife aplicabile copiilor

Cazarea copiilor la hotel depinde in mare parte de politica hotelului respectiv. De exemplu, exista hoteluri cu tarife speciale pentru copiii aflati sub varsta de 4 ani la data check–in–ului, dar altele ofera preturi speciale inclusiv copiilor sub varsta de 12 ani. In functie de hotel, poti beneficia de gratuitate completa daca ai un copil sub varsta de 5 – 7 ani. Majoritatea hotelurilor aloca un pat suplimentar pentru copil in camera parintilor, dar exista si optiunea de a dormi cu copilul in acelasi pat.